zondag 4 oktober 2015

Silhouette Sunday!


Vandaag weer een projectje gemaakt met mijn geliefde Silhouette Cameo. Als je de foto's ziet, zul je misschien niet snel ontdekken wat er met de Silhouette gesneden is en dat klopt, want het valt nauwelijks op.

Wat je tegenwoordig bij veel merken ziet (één van mijn favoriete merken hierin is My Favorite Things), zijn frames met een zogenaamd gestikt randje. Dat kunnen bijvoorbeeld streepjes of kruisjes (zoals in borduren) zijn. Maar stansen zijn best prijzig en je kunt nu eenmaal niet alles hebben (maar je kunt altijd blijven dromen natuurlijk) en ik wilde dit proberen na te maken met m'n Silhouette.

Het effect is iets minder zichtbaar, maar ik ben er toch erg tevreden mee en het is zo eenvoudig te maken met alle denkbare vormen, geweldig!







Bij alle kaarten heb ik het tooltje 'de Fuse' gebruikt. Dat is een soort soldeerboutje waarmee je plastic kan dicht'branden'. In eerste instantie bedoeld om je eigen pocket pages te maken bij bijvoorbeeld Project Life (je bepaalt dan zelf het formaat foto dat je gebruikt in plaats van dat je gebonden bent aan standaard afmetingen), maar er is nog veel meer mogelijk. Voor 'shaker' cards is het een super hulpmiddel; snel en geen gedoe met foamtape, waar je glitters en sequins in blijven plakken.




Ik wil bij de babykaarten eigenlijk nog een tekstje erop kwijt, maar ben er nog niet uit waar dat moet komen ...

2 opmerkingen:

  1. Onwijs tof! En je hebt gelijk, qua prijs! Maar bij mij snijdt de Silhouette vaak niet netjes, en ook bij deze stikrandjes werd het een drama. Ik word dus blijer van de stansen...
    Maar jij weet er wel raad mee. Het ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cornelie, ik heb ook eerst de bestanden uit de store gebruikt, maar die gingen bij mij niet goed. Ik heb gewoon een stippellijn gebruikt en dan snijdt hij het ook, maar iets minder duidelijk.

      Verwijderen