dinsdag 30 september 2014

Embossingmogelijkheden

Embossen: als je de betekenis opzoekt, betekent het: patronen in reliëf aanbrengen op speciaal papier, hobby.

En dat klopt!! Er zijn verschillende vormen en oneindig veel mogelijkheden. Ik heb een paar projectjes gemaakt waarin het embossen ook voorkomt en vandaag is er eentje van.

Twee technieken:
1. dry embossing; met behulp van een embossingfolder druk je reliëf in je papier (met een Big Shot of ander stansapparaat);
2. heat embossing; met behulp van een watermark stempelinktpad en embossingpoeder krijg je reliëf op je papier in de vorm van de gebruikte stempel.

Er werd mij gevraagd een doosje te maken voor een bruidspaar waar het geld in gedaan kon worden. Ik vind de kant-en-klare doosjes van SU geweldig en de Tag A Bag Gift Boxes zijn uitermate geschikt voor iets grotere uitvoeringen. Officieel gemaakt voor koekjes (ze zijn food-safe), maar je kunt er natuurlijk alles in doen wat er in past!

De foto's zijn niet superscherp helaas, maar dat zag ik te laat en het doosjes is al gegeven.

En een beetje een chaos op de achtergrond ...


Ik heb de plastic omslag een gedeelte met de embossingfolder door de Bigshot gehaald (en de folder had ik niet goed gelegd dus deze is bijna helemaal gekaaid ...), zodat je een leuk reliëf krijgt op de bovenkant. Daarna een omslag gemaakt met het prachtige papier Gold Soiree die zoals de naam al zegt mooie patronen heeft en een aantal daarvan in goud. De veertjes komen uit de nieuwe bundel Four Feathers; de bundel bestaat uit de stempelset plus framelits. Ik heb ze gestempeld met Versamark inkt en toen bestrooid met het gouden embossingpoeder. Even verwarmen en je krijgt een prachtig effect.

Omdat de afzender ook de naam kwijt moest kunnen, een labeltje voor erin gemaakt met de leuke set Label Love inclusief bijpassende punch.

Wil jij het ook eens proberen: embossen? Houd mijn blog in de gaten, want er komen in de komende weken nog wat leuke voorbeeldjes voorbij! Kun je niet wachten, mail me dan en boek een workshop, waarin je de technieken uitgelegd krijgt en zelf aan de slag gaat!

Gebruikte materialen:






 
bijna niet te zien, maar het moet vellum voorstellen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten