maandag 15 oktober 2012

Griezel de griezel ... tijd voor challenge # 4!

Het is nog geen 31 oktober, maar het komt al dichterbij .... Halloween!!

Wat eerst echt alleen een Amerikaans feest was, zie je nu dat het steeds meer richting Europa komt! Zelfs in ons kleine kikkerlandje is er veel in de winkels te koop! Ik vind het enig! Lange leve Halloween!

Het thema voor CCC Challenge nummer 4 is dan ook Halloween, maar ook je mag ook een creatie insturen in het thema Herfst en St. Maarten!

Ik heb zitten nadenken wat ik het meeste Halloween vind en dat is toch de pompoen! Maar een kaart wilde ik niet (alhoewel ik die natuurlijk het liefste maak), dan maar een 'echte'. Op Youtube zag ik een filmpje voorbij komen met dit idee wat eigenlijk heel simpel te maken is en dat vind ik altijd leuk om te laten zien! Je hoeft geen uren te zitten om met iets grappigs te komen toch?

De basis van deze pompoentjes zijn 8 ovaaltje (in twee verschillende kleuren oranje, maar je kunt natuurlijk ook designpapier gebruiken) waar de onderkant van afgesneden is, zodat hij rechtop blijft staan. Ik heb de ovalen in mijn Silhouette programma gemaakt en daar met een rechthoekje de onderkant van gehaald. Op Youtube deden ze dit met de Gypsy en Cricut, dat kan natuurlijk ook. De ovaaltjes heb ik door de Cuttlebug gehaald (2 verschillende patronen) en geïnkt met Distress inkt. Je vouwt alle delen dubbel en plakt ze tegen elkaar, heel simpel. Voor het steeltje heb ik - de tip op Youtube volgend - een wattenstaafje gepakt, de uiteindes eraf geknipt en een groen strookje papier geknipt in grasvorm zeg maar erop geplakt. Dit plak je - vóórdat je de laatste ovalen aan elkaar vastmaakt - ertussen. Lintje eromheen, tagje en klaar is m'n pompoentje. Ik heb er nog snel een kleintje bijgemaakt.

Je kunt dit met allerlei vormen doen, met bijvoorbeeld kerstballen lijkt me dit erg leuk!
Ga snel op ons blog kijken voor alle voorwaarden én de voorbeelden die de andere DT-leden hebben gemaakt. De te winnen prijs is deze keer van SVG Cuts: een waardebon van 10 dollar! Dus de moeite waard zou ik zeggen. Succes dames, ik ben benieuwd wat jullie er weer allemaal van maken. De creaties die worden ingezonden zijn erg leuk!

Zelf de doodskop in m'n Halloween-vaas ging spontaan branden bij het zien van de pompoenen ;)


4 opmerkingen:

  1. arggggg... ik grizel al van die spin!!! Net echt!!
    Ik vind je pompoentjes heel goed gelukt!!

    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke pompoentjes! Ik ga jouw idee een keer jatten ;-)
    Groetjes Margret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahhhhh griezel de griezel dat ziet er eng uit.

    Leuk gemaakt !

    Groetjes Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk bedacht, Annemarie!
    Lekker sfeervol en je hebt gelijk; ook leuk met Kerst en Pasen, dus het komt goed. ;D
    Verder wel heel griezelig met die grote, dikke en harige spin op je blog!
    groetjes Ula

    BeantwoordenVerwijderen