dinsdag 23 februari 2010

nestabilities aanvulling en leuke bloemenvideo!

Een kleine aanvulling op mijn bericht over nestabilities en de files die je kunt vinden. Ik had niet alles gelezen en nu zie ik ook dat je ze zelf kunt embossen. Geweldig toch. Kijk maar op deze link: http://pennyduncancreations.com/PDC%20Tutorials%20SCAL2%20Nestie%20Cutfiles.htm. Ze maakt geweldige files en tutorials dus ook!

Ik heb het geprobeerd en het werkt echt. Ik heb al vaker dit geprobeerd, maar het lukte niet goed.
Met de Cuttlebug heb ik het volgende gebruikt:
- plaat A
- plaat B
- kleine nestabilitie in dun karton gesneden
- grotere nestabilitie in het papier dat je wilt
- rubber matje
- kartonnetje
- plaat B.

Penny gebruikt 2 nesting siliconenmatjes, maar die had ik niet. Dit werkt echter ook!
Veel plezier met proberen.

Verder nog een leuke link voor het maken van bloemen. Het is supersimpel, zelfs m'n dochtertje van (bijna) 7 jaar kan het makkelijk maken (beetje hulp uiteraard).
Hier is de link: http://www.creationswithchristina.com/2010/02/scallop-circle-punch.html. Ze doet veel tutorials met de Cricut, da's altijd leuk!
Het leuke is dat je in de Cricut alle formaten bloemen kunt snijden en ermee kunt experimenteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten